Wie ben ik

ronalHola, ¿qué tal?

Ik ben Ronal Porras, geboren in Masatepe, Nicaragua en daar afgestudeerd als socioloog. In Managua heb ik jarenlang gewerkt bij het Nicaraguaanse Film Instituut als hoofd van de afdeling drama en documentaires voor film en televisie. Op mijn 27ste jaar trouwde ik met een Nederlandse vrouw en in 1996 zijn we samen met onze twee kinderen naar Nederland gekomen.

Ik begon ruim 18 jaar geleden met lesgeven aan De Volksuniversiteit, waar ik ontdekte hoe mooi het is om mijn moederstaal en cultuur aan anderen over te dragen. Hierdoor besloot ik mijn Spaanse lesbevoegdheid te halen. Ik studeerde aan de ROC in Utrecht waar ik mijn diploma heb gehaald en verwierf ervaring bij onder andere het IJburg College in Amsterdam en de afdeling Hospitality en Management van het ROC van Amsterdam. Daarnaast heb ik veel privélessen en (bij)lessen aan kleine groepen gegeven.

13 jaar geleden heb ik mijn eigen school El Camino opgezet. Iedereen is hier welkom voor groepscursussen en privé-cursussen Spaans.

Mijn hobby’s zijn fotografie, reizen, theater en film kijken.

Je bent van harte welkom: ¡Bienvenido!